HA 200 recenze T+A

ha-200-recenze

HA 200 recenze, kterou pro server hifi-voice sepsal Daniel Březina se tentokráte věnuje sluchátkovému zesilovači německého výrobce z Herfordu T+A.

Tento komponent zaujímá v portfoliu T+A celkem unikátní pozici, protože doplňuje nová (a výtečná) firemní sluchátka Solitaire P a menší Solitaire P-SE. Právě k nim je celý přístroj koncipovaný, všeobecně by mělo jít o ultimativní sluchátkové řešení.

Industriální design nese jasné stopy firemní charakteristiky, šasi z bytelných hliníkových profilů má typicky stržené hrany a působí masivně. Ostatně on přístroj na poměry sluchátkového světa skutečně masivní je – váží poctivých 6,5 kg při šířce 32 cm, hloubce 34 cm a výšce 10 cm, čímž se blíží klasickým zesilovačům.

Už pohled na čelní panel zapálí lýtka všem nadšencům – počet ovládacích prvků totiž jasně naznačuje, že vyhrát si tu můžete dosyta. V horní řadě jsou nejpoutavější dva kulaté průzory, skrývající VU metry s možností si prakticky libovolně nastavit jak jejich chování, tak jejich barevné podsvícení v plném RGB spektru. Barvu přebírá také kresba úhledného a velmi informativního, byť nevelkého displeje.

Není pochyb, že v T+A jsou technicky na vysoké úrovni (řekněme zcela adekvátně vysokým cenovkám jejich komponentů) a první vstup do světa sluchátkového zesílení to jen dokazuje. Využívá mimořádnou kvalitu převodníku a předzesilovače z nejvyšší komponentové řady HV, přidává k tomu sluchátkový výstup, který uživí libovolná sluchátka a celé to halí do zvukové charakteristiky, která je vlastně fakticky minimální a přesto dokáže vaši sbírku nahrávek „přefiltrovat“, rozsvítit a udělat lepšími. Okouzlující není jen možnost si přístroj do velké míry nastavit podle sluchátek i podle osobního vkusu, ale hlavně to, jak snadno hudba vtéká do vašich uší a jak naprosto neúnavně prostě jen hraje napříč žánry, hlasitostmi a vlastně i kvalitami nahrávek. HA 200 je výjimečný sluchátkový stroj!

Daniel Březina.